Sunday, February 6, 2011

kutemui cinta

last friday aku gi mid jumpa my dear fren aini amran...dah lama x gi lepak kat mid...sejak aku melemparkan diri aku kat penang... klu x tue la tempat lepak...time aini tanya nak lepak ner...kepala aku terus pikir mid la...coz senang nak gi...klu tmpat lain banyak sangat liku2 nyer sebelum nak sampai...

kebetulan time aku tengah siap2 paklong datang umah...pas2 bila dorang tau aku nak kuar terus dorang offer nak drop aku kat ner...aku okey jer..sekurang2 nye x la aku nak kena bersesak2 dalam bas...tau2 jer la bas kat kl nie camner...bila masuk dalam bas terus berubah jadi ikan sardin klu naik bas kat kl nie...

oleh kerana aku telah dihantar sampai depan pintu mid oleh paklong...so aku sampai sejam awal dari masa yang dijanjikan...tempat pertama yang aku tuju iyalah lovely lace..one of my fav place...hehehe...tengok per yang menarik...pas x jumpa pape yang menarik kat situ aku pon kuar...baru nak melangkah ke guardian tp aini mesej suh tengok de movie per yang best...so aku pon melangkah la ke gsc...tengok orang yang ramai wat aku malas nak beratur..tengok dalam senarai citer x nampak citer yang menarik minat aku...so aku decide x nak tengok wayang..just lepak2..makan...tukar2 citer..lg best....

pastue aku mengambil keputusan tuk turun tuk wat pe aku pon dah lupa..sampai sekarang nie aku x ngat...masalah short term memory yang makin teruk...time aku turun escalator tue aku dah lupa ner yang aku nak gi sebenar nyer...hahaha..teruk tul otak aku nie....pastu aku nampak mph...dah lama aku x masuk mph..kat penang masuk popular jer...tapi time tue rasa nak patah balik coz aku xde member card mph..yang aku de popular nyer jer...ti x dapat diskaun...rugi tue (sifat budak akaun dah keluar)...hahaha...

masuk2 aku terus jalan tanpa tau arah tujuan yang sebenar...nak beli novel tau xde diskaun... pastu aku nampak bahagian masak memasak nie...aku nie bukan nyer rajin masak pon tapi aku suka makan..so aku suka tengok buku2 resepi and rancangan2 masakan or yang de kaitan ngan makanan...x kisah la cina ke..omputeh ker..sume aku layan..asal dia cakap pasal makanan... hahaha...tapi oleh kerana aku tengah rasa lapar time tue...aku mengelak untuk tengok buku2 resepi..ti bertambah lapar...hahaha...so aku bergerak ke hujung...tempat novel...hehehe

sampai kat situ aku dok belek2 la beberapa buah novel..tapi xde satu pon yang menarik minat aku...sebenar nyer aku malas nak beli..kan xde diskaun...hahaha...pastu aku amik buku tajuk dia 'nama atas kertas'...aku dah beberapa kali dok usha buku nie..penulis dia aku x tau...buku nie buku triller..nampak menarik..tapi masalah nyer aku malas nak menyesakkan kepala otak aku...aku baca novel tuk relax..bukan tuk menyesakkan kepala..tue la pasal semua novel yang aku beli santai2 belaka..wat aku gelak sorang2..hahaha...

dalam pada aku pusing2 tiba2 mata aku terpandang kat satu novel nie...tajuk dia 'kutemui cinta'...aku amik baca sinopsis dia..rasa nyer cam biasa jer...aku rasa nak letak balik..tapi ilustrasi buku tue menarik minat aku...cute...lain daripada yang lain...wat aku rasa nak beli and baca...mungkin sinopsis dia x bape menarik..tapi mungkin penulis dapat olah citer tue dengan baik...alasan tuk aku beli novel tue sebenar nyer...setelah aku timbang2 berat buku tue...aku pon amik...time tue pikir gak don't judge a book by its cover...tapi ianye menarik sesangat...ati aku dah jatuh cintan ngan buku tue...so finally aku beli...hahaha...

sekarang tengah baca buku tue...mungkin nie karya pertama penulis tue..so aku rasa setakat nie dia kena improve kan gaya penulisan dia..but jalan citer okay la setakat nie...tapi kan yang wat rasa nak gelak kan..kat depan buku tue de tulis camni "aku dilahirkan untuk mencintai,bukan untuk dicintai"...hahaha..jiwang giler...

If there's a book you really want to read but it hasn't been written yet, then you must write it~ Toni Morrison

No comments: