Sunday, July 31, 2011

asma n color....

kalau bercakap pasal warna...apa warna kegemaran korang????? normally perempuan akan minat ngan pink...tapi aku adalah orang yang agak anti ngan pink...jarang la aku nak rasa suka pada benda2 yang warna pink nie...sebab bagi aku pink nie nampak cam pompuan sangat....geli lor...tapi aku suka satu lagi colour yang nampak pompuan gak...tapi kurang sikit la...hehehe....colour 'murasaki' n 'midori' (jepun) or 'peopeul' n 'nogsaeg' (korea) atau lebih dikenali ngan purple n green....hehehe...

kalau nak tengok baju aku..memang banyak yang dua warna nie...x pon mesti de selit sikit2....hahaha...aku memang giler 2 warna nie...pantang nampak benda yang colour nie...mesti aku akan pandang 2 kali....n sometimes berkali-kali...huhuhu....n aku giler sampai der benda yang diluar sedar aku amik sebab colour dia....hahaha....

der sekali siti baizura cakap ngan aku time aku kuar membeli belah ngan dia...dia kata jangan cakap aku beli gula2 tue sebab warna dia...aku pon menafikan la time tue coz aku kata aku memang suka perasa anggur...tapi pastu aku terperasan 1 benda...aku gak selalu beli gula2 yang colour ijau...time tue baru aku sedar yang aku terpengaruh sebab colour....dah tue aku ngaku la kat bai...heheheh....

bayangkan antara air yang aku suka adalah air ribena...kalau gi kat mcd...memang ribena la yang jadi pilihan...colour purple kan....pastu air teh...sebab daun teh ijau...hahaha....so crazy....n tambah tahap giler bila aku nampak orang pakai baju color tue aku akan pandang banyak kali....n sometimes dalam pale aku akan kata nak baju tue....even yang pakai tue lelaki...siap tanam dalam ati yang aku nak baju tue diluar sedar....kadang2 terpaksa ketuk pale..bagi waras sikit....

contoh ari khamis ritue...ramai plak yang pakai batik colour purple...memang aku akan pandang sampai dorang ilang dari mata aku...pastu de one guy kat opis tue...dia der 1 kemeja ijau yang begitu cun...aku suka tul...rasa cam nak tanyer beli kat ner jer...x pon nak cakap kalau baik ati boleh bagi kat aku x???? asma jongmal michoso....hahaha...
hmmm...pernah skali tue aku dok sembang ngan siti kat bilik dia...dalam dia dok bercerita kat aku tiba2 dia tanyer ko pandang per??? aku terkejut time tue...aku cakap la xde pape...tapi dia cam x caye..pastu aku cakap gak la aku dok tengok beg dia...warna purple...per lagi cam biasa aku pon dapat la 'bengong' sedas...hahaha...itu pon dah kena tegur mata nie x boleh lepas nak pandang gak...samapai makcik tue marah ngan aku...yerla gaya macam aku x dengar per dia kata...mata asyik tengok beg jer...

lagi satu aku suka tengok pokok2...n dari umah aku, aku boleh nampak bukit n pokok2 yang menghijau....sangat2 suka....aman n damai jer...tue yang wat aku cam x nak kuar dari penang...dalam kata lain malas nak tukar tempat kerja...ti aku dah x boleh nak tengok bukit2 tue...so bos2 ku sekalian..slagi bukit tue ada..asma x kan mintak tukar k...kuat tul pengaruh color kat aku kan...hahah....


Life is like a rainbow...you need both the sun and the rain to make its colour appear

No comments: