Tuesday, May 29, 2012

kerja kerja kerja

arinie 29 mei 2012..aku slamat mc...semalam jumpa doktor ngan arapan doktor akan bagi aku ubat tido...tapi seperti yang telah diketahui..memang xkan dapat nyer...dia just bagi mc suh aku relax n x lupa vitamin b complex...aku dah sebulan x tido malam weh...pening kot pagi2 kat opis...tue memang dah abis pikir la nak gi amik ubat tido tue...

member kata mungkin aku stress n banyak pikir...aku rasa betul kot..sejak balik cuti awal bulan aritue beban keje terus bertambah...start ngan masuk2 keje terus kena gi putrajaya..taklimat ABT..pastu time tue gak start tanggung kerja kak nurul yang cuti bersalin...pastu ngan urusetia kursus kewangan...x sempat nak abiskan kursus..nak kena wat jurnal tuk doc kontrak...x dan nak wat jurnal audit ABT nak datang plak...rushing tue plak...pastu perubahan gaji bulan 7 just wat sikit jer...ngan bil tepon bimbit doc yang baru wat sikit...pastu fail gerak gaji plak muncul kan diri...memang aku x leh tido la dok pikir keje...

teringat time gi fisio aritue...physiotherapist aku beria suh aku kurang kan beban keje..aku cakap xleh..dia pon cakap xleh gak aku wat keje banyak2...dok x boleh jer kitorang dua orang time tue...lawak jer bila ngat time kat fisio tue...kat kewangan spital pulau pinang ner boleh kurang kan beban keje..tambah lagi yer...

khamis lepas boleh aku gi opis balik pas maghrib...petang tue memang dah sakit giler kat belakang aku...nasib la sok nyer xde kena gi fisio..klu x memang kena bebel la ngan zila...dah balik mula2 rasa malas nak gi dah..coz sorang2...nak ajak k.nor teman dia plak nak gi masjid..mazlan awal2 balik coz nak dating...khaliq pon kat alor setar jaga mak dia...miza plak nak demam slamat gi opd balik keje tue...klu ikut otak nak jer call fadzlan...hahaha...

cuak x cuak...memang pasang surah yassin kuat2 la...sebab nyer tringat kali terakhir aku stay opis malam2 sorang2 pas faiz balik dulu...ari khamis malam jumaat...x sampai 5 minit faiz gerak balik..bulu roma tiba2 meremang..time tue memang terus bukak yassin..sebab tue aku bukak yassin siap2...tapi last week nasib baik la dah kul 10 baru 'dia' wat kacau...memang kemas terus balik laa kan...huhuhu...

klu x pikir sok nyer nak half day n weekend xde kat cni...memang xdela aku nak gi opis sorang2 camtue...kadang2 aku terpikir aku nie dikira workaholic gak ker??? rasa cam x jer...aku just klu orang dah bagi tanggungjawab..aku try wat yang terbaik...rasa x best klu nak wat stakat lepaskan batuk kat tangga jer...kepuasan bila dapat settle kan keje tue xde klu stakat wat cincai2..kan kan kan...so asma..teruskan usaha...bbasha!!!!


Hard work spotlights the character of people; some turn up their sleeves, some turn up their noses, and some don't turn up at all ~ Sam Ewing

No comments: