Tuesday, May 15, 2012

pengobanan seorang suami...

oleh kerana sekarang nie dah jadi trend perkahwinan jarak jauh kat malaysia nie...so aku nak share pasal pakcik sedara member aku...memang aku salute la pakcik tue...aku yang muda nie pon rasa lemah...dia boleh bertahan camtue skali...


ari ahad yang lepas aku dok teman member nie gi umah makcik sdara dia...nak menjemput dia nyer majlis...sampai2 sana..makcik dia ajak gi umah makcik yang lagi sorang...kat situ la jumpa pakcik suami yang sangat2 hebat nie...

time kitorang sampai umah dia dah nak kul 10 malam camtue...time sembang tue...kuar la cite yang pakcik tue pon keje kat kl gak...aku jadi pelik..nie dah kul 10...makcik nie kata sok dia keje...x kan x balik2 lagi??? aku pon tanye la...dia balik kl naik bas kul 12 malam tie kat butterworth...

kawan2 terdekat memang tau camne malas nyer asma nak naik bas penang-subang..sanggup abis duit naik flight...pastu memang xde makna nyer nak balik malam..n sok pagi sampai2 mandi terus gi keje...memang bukan aku la tue...

tapi pakcik tue...tiap2 minggu ulang alik penang-kl naik bas...n u know what??? dah 24 tahun dia ulang alik camtue...sume nyer gara2 x dapat tukar balik penang...dah puas mintak tapi x dapat2...n nie dia dah nak pencen pon...

tercengang aku time tue...hebat tul pakcik nie...demi kluarga..dia sanggup redah sume nyer..bertahan jer sampai skang..dari harga tiket bas rm 9 something ke rm32..sampaikan sume drebar kenal dia...

tapi klu tengok budak2 skang...klu jauh sikit dah gi turun naik kat kementerian...x cukup tue ari2 tepon...skejap jer dah x tahan...memang la orang kata budak2 zaman skang manja..itu x leh..ini x leh...cam aku x sanggup nak naik bas ulang alik...penat konon...adehhh...memang terasa sangat la time tue...nasib baik la makcik2 tue x tau aku dok naik flight tiap kali balik...hahaha

so pada kawan yang mengamalkan PJJ nie...kuatkan semangat k...klu nak kire pakcik tue dah ulang alik lebih kurang 1248 minggu...n klu kire duit, tenaga n masa...x tau la bape banyak pulak yang dah abis kat situ...go go pakcik!!!!


Sacrifice is a part of life. It's supposed to be. It's not something to regret. It's something to aspire to ~Mitch Albom

No comments: