Thursday, August 16, 2012

aku yang x berubah...

assalamualaikum...finally...arini tiba gak...x sabor nak balik umah...nak cuti jer..tapi xmo raya.. boleh x camtu???hehehe...tapi aku der 1 masalah yang klu orangtengok..dorang akan kata ia nyer x besar mana laa..tapi bagi aku ia nyer memang masalah besar...n aku memang slalu kena bebel bab nie...tapi still..ia jadi masalah kat aku bila aku nak bercuti lama2 or bila nak gi mana2...

ok..petang nie aku dah nak kena gerak gi airport..ikut aku nyer bajet dalam kul 6 aku nak gerak laa gi tunggu bas...tadi aku dah slamat mintak off 1 jam..kire kul 4 aku dah blah dari opis kesayangan nie laa...klu ikut perancangan asal aku tuk petang nie adalah..balik,relax jap,mandi,sembahyang pastu terus siap2 tuk gerak..tue la yang asal yang aku pikir dari ari isnin...

tapi...skang nie..beg aku x kemas lagi...sume gara2 aku nie memang paling malas tang nak kena kemas beg..slalu pon sebelum balik baru aku kemas..tue pon klu der nak bawak balik barang laa...slalu aku balik berlenggang jer..x mo kemas beg nyer pasal...huhuhu...

tapi bila nak balik seminggu camnie..memang kena bawak baju laa...pastu aku x sanggup nak berjauhan dari lappy aku slama seminggu..so wajib la aku angkut kan...pastu baju2 raya yang aku beli tuk dorang kat umah tue kena bawak gak...plus novel2 yang der kat sini nak kena pindah kat rak kat umah sana...sah2 kena pikul beg tarik nie...

so skang nie aku nyer plan tuk petang nie terpaksa ditukar balik..balik,kemas beg,mandi,sembahyang n siap2 pastu bru kluar...adehhh..arap2 sempat la sumer nyer...tapi aku dah wat list laa sebelum tido malam tadi..sgala benda yang aku kena bawak balik...maklumlah..bila wat keje last minute camni confirm2 akan der benda yang aku lupa...hehehe

aku x tau la bila aku nak berubah tang kemas beg nie..dari zaman skolah menengah..masuk poli...nie dah keje..x berubah ubah...klu la aku der kuasa aku tengok jer..or pikir per barang yang aku nak kena bawak..sumer nyer akan masuk sendiri dalam beg...x pon bila aku terpikir barang tue kat umah..dia terus der depan mata...x yah susah2 nak kena packing..bawak balik..kan kan kan...

nasib la aku nie idup sorang2...klu der orang lain yang aku nak kena prepare bag gak..aku x tau la camner aku nak wat time tue...ntah2 main sumbat jer kot...pastu banyak benda yang tinggal... hehehe..pastu mesti aku bebal sorang2 tie...hahaha...asma..asma...apa la nak jadi ngan aku nie kan... xper la..tuk arini..aku akan berusaha smoga aku berjaya nak wat sume benda dalam masa 2 jam...termasuk la berehat sebentar...baring2..baca novel jap...hehehe...aku mesti boleh nyer...benda dah biasa wat kan...hahaha...


It scares you; all the noise, the rattling, the shaking. But the look on everybody's face when you're finished and packing, it's the best smile in the world; and there's nobody hurt, and the well's under control ~ Red Adair

No comments: