Sunday, August 12, 2012

shopping time!!!!

assalamualaikum....arini 12 ogos, bersamaan dengan 23 ramadhan...fuyohh..nak raya dah...kejap jer masa berlalu kan...hmmm...dunia akhir zaman...masa memang akan cepat berlalu...

arini aku nak gi outing ngan housemate aku...lama tul kitorang x lepak berdua...masing2 busy..nie dah nak abis puasa..x dan lagi nak berbuka sama2...so kebetulan arini dia x keje...n aku plak malas nak masuk opis...so per lagi..cepat2 la booking diri masing2 kan...hehehe...

seperti yang diketahui umum...gu depan dah nak raya..n aku...cam biasa malas tul klu tiba bab2 shopping nie...bukan per...aku nie memang malas la nak shopping...bosan kot shopping nie...aku rajin  kalau 'shopping' makanan jer...hahaha....

tapi nie kena gak shopping..kang jadi cam last year..aku x dan nak beli baju tuk ayah n abang aku...sebab time member2 sibuk2 shopping kat sini aku just tengok jer...pastu siap pikir balik subang tie gi turun kl ngan anis..gi jalan TAR n sogo...beli kat sana jer..boleh suh anis pilih kan jer...hahaha

pastu time gi sogo tue..aku dah pening...orang ramai sangat...bila dah amik baju nak bayar..tengok beratur panjang giler...so aku letak baju tue terus blah...pastu just dapat beli baju tuk arif jer..tue pon sebab kat bahagian budak2 orang x ramai sangat...

so tahun nie...by hook or by crook... aku terpaksa gak la gi shopping kat penang nie siap2...lagi pon aku balik ari khamis malam...jumaat tue mesti nak kemas bilik aku n umah sikit2 lagi..sabtu plak sesi masak memasak plak kan...memang xde masa nak gi shopping ler..stakat gi uptown malam2 tue boleh la..klu nak tengok barang2 baik yang der...hahaha
 
harap2 misi aku arini berjaya laa..klu x ntah bila lagi aku nak gi cari semua barang yang diperlukan...kak nor mesti nak beli baju tuk husband n adik dia gak kan...pandai jer aku...ntah2 dia dah slamat shopping awal2 lagi...aku jer yang suka wat keje last minute...huhuhu...

tapi betul laa...aku memang slalu jadi orang terakhir yang akan beli baju tuk raya dalam family aku...tue pon slalu kna bebel jer ngan mak ayah aku...cam 1st year aku kat penang nie...mak main beli jer baju tuk aku...sebab anak dia nie malas nak shopping...pastu last year bernasib baik coz anis yang beli kan..n tahun nie..tuk mengelak kena bebel..awal2 lagi dah bagi duit suh anis beli kain tuk kami yang perempuan...

so tinggal tuk lelaki2 jer la nie aku x beli pape lagi..tuk diri sendiri xde pon xper kan...aku peduli per.. huhuhu...so good luck tuk diri aku sendiri arini...hahaha...tapi yang penting arini aku nak ajak kak nor makan western tuk buka puasa...alang2 dah ke sana kan...tue la aku nyer pembakar semangat tuk kuar shopping arini...hahaha....

I actually hate shopping ~ Kate Bosworth

I went window shopping today! I bought four windows ~ Tommy Cooper
 

No comments: