Wednesday, August 15, 2012

jodoh

assalamualaikum...aku rasa pelik laa...skang nie asal aku bukak fb jer mesti de yang akan post pasal jodoh nie...klu aku bukak pagi ada..petang pon der...naik pelik aku...apsal sume rajin bebenor cakap pasal jodoh nie??? 

sebelum2 nie xdela camtue sangat aku rasa...nie gaya cam masing2 berebut nak post...kadang2 tue ayat sama..tapi 'rupa' lain2...n x dinafikan sume nyer memang betul..n klu yang dalam bentuk peringatan or nasihat tue memang x boleh nak dinafikan la kan...

hmmmm..cakap pasal jodoh nie wat aku pening pale jer...perkara jodoh bagi aku sangat2 kompleks... susah nak paham...tapi sume tue keje Tuhan..Dia yang mengetahui sgala2 nya...kadang2 kite rasa pasangan tue memang sepadan..but at last...xde jodoh..n viceversa...kan kan kan...

bagi aku slagi aku boleh elak..aku akan elak benda2 yang berkaitan ngan jodoh nie...mek suka marah aku bila aku lari...tapi nak wat camne...aku takut kot...hahaha....bila ditanye sampai bila nak lari..jawapan aku cam biasa..sampai dah x leh nak lari...time tue baru aku bukak otak n ati aku tuk pikir pasal benda nie kot...n still der perkataan 'kot' kat situ... ^_^

nampak sangat aku x pasti per tindakan yang patut aku wat klu benda nie diketengahkan...n aku paling takut nak kata x suka kat sesuatu or seseorang..takut tiba2 tue la jodoh kita..slalu jadi camtu kan...kite x suka orang yang perangai, gaya, dress up, n bla bla bla...pastu bila tengok...kawen pasangan kite betul2 cam benda yang kite x suka tue...adehhh..cuak mak nyah... ^_^


Choose your life's mate carefully. From this one decision will come 90 percent of all your happiness or misery ~ H.Jackson Brown Jr.

No comments: